Dit is de onlinewereld!
© Rob Oostveen - Roboobooks
Zo bind je klanten online! een community als het effectiefste online marketing instrument.
Hoe reageren jouw klanten op: Het vragen om hun gegevens? Het ontvangen van ongevraagde e-mails? De cookie pop-ups van jouw website? Aanbiedingen krijgen voor iets wat ze net al (online) gekocht hadden? En waarom laat je dit gebeuren? Vermoedelijk om meer van je klanten te weten te komen, hen selectief te benaderen en hen daarna aan je te binden. Maar werkt dat ook? Irriteert die datahonger hen niet? En dan komen er in 2024 nog extra wetten vanuit de EU om het verzamelen en gebruiken van klantendata aan banden te leggen. Dat gaat zeker invloed hebben op je marketing aanpak. Een trouwe klant is meer waard en kost minder dan het vinden van een nieuwe, toch! Dus hoe kun je online je klanten dan beter binden? In de online wereld kun je zinvolle antwoorden op al die vragen vinden door te kijken wat een community voor jou kan betekenen. Door het initiatief bij de klant te leggen voelt hij zich meer erkend en daardoor meer verbonden met je bedrijf. Hoe je online klantenbinding met de inzet van een community kunt realiseren, beschrijf ik in mijn boek “Zo bind je klanten online!” Dit boek is gebaseerd op vele jaren praktijkervaring met het inzetten van community’s als het meest effectieve online marketing instrument. Geen doelgroep is hetzelfde en ieder thema is anders, dus is ook de ene community de andere niet. Heb je specifieke vragen over online marketing en de mogelijkheden van een community voor jouw bedrijf, neem dan contact met mij op. Ook voor lezingen/presentaties kun je mij vragen. Mail daarvoor je vraag en gegevens naar: rob@roboostveen.com
· · · ·
Podcast Hierin leg ik uit hoe community’s kunnen worden ingezet als marketing instrument, welke faciliteiten je nodig hebt en hoe je ze tot een succes kunt maken. Kijk of luister hier.
In een korte videopresen- tatie leg ik uit wat je van mijn boek kunt verwachten. Kijk hier
Over Rob Oostveen Wat ik hier en in mijn boek schrijf, is gebaseerd op mijn ervaring en kennis opgedaan als eerste ondernemer in de wereld die (al in 1997) met virtual communities is begonnen. Een van de bekendste en zeer succesvolle in die tijd was Smulweb. Ik deel mijn kennis o.a. in de online marketing community AH!cademy. Kijk hier.
Interesse in mijn (gratis) e-boek als teaser? Download het hier.
Artikelen over online klantenbinding: Nieuwe EU-wetten beperken marketeers. Maar dat hoeft niet! Dit artikel is in september 2022 geplaatst bij Frankwatching.com Maakt de EU een eind aan fantasieloze marketing? Lees hier. Waarom de online klant geen koning meer is, maar slachtoffer. Dit artikel is in februari 2022 geplaatst bij Frankwatching.com
Dit is de onlinewereld
© Rob Oostveen - Roboobooks
Zo bind je klanten online!
Hoe reageren jouw klanten op: Het vragen van hun gegevens? Het ontvangen van ongevraagde e-mails? De cookie pop-ups van jouw website? Aanbiedingen krijgen voor iets wat ze net al (online) gekocht hadden? En waarom laat je dit gebeuren? Vermoedelijk om meer van je klanten te weten, hen selectief te benaderen en hen daarna aan je te binden. Maar werkt dat ook? Irriteert die datahonger hen niet? En dan komen er in 2024 nog extra wetten vanuit de EU om het verzamelen en gebruiken van klantendata aan banden te leggen. Dat gaat zeker invloed hebben op je marketing aanpak. Een trouwe klant is meer waard en kost minder dan het vinden van een nieuwe, toch! Dus hoe kun je online je klanten dan beter binden? In de online wereld kun je zinvolle antwoorden op al die vragen vinden door te kijken wat een community voor jou kan betekenen. Door het initiatief bij de klant te leggen voelt hij zich meer erkend en daardoor meer verbonden met je bedrijf. Hoe je online klantenbinding met de inzet van een community kunt realiseren, beschrijf ik in mijn boek “Zo bind je klanten online!” Dit boek is gebaseerd op vele jaren praktijkervaring met het inzetten van community’s als het meest effectieve online marketing instrument. Maar er zijn nog meer kenmerken waaraan een community moet voldoen om succesvol als marketing instrument ingezet te kunnen worden. In mijn (gratis) e-boek “Hoe bind je klanten online?” beschrijf ik globaal wat erbij komt kijken en in mijn (gedrukte) boek “Zo bind je klanten online!” geef ik, naast meer inzicht in de rol van community’s, ook de handvaten om een succesvolle community op te zetten. Kijk of luister naar de podcast over online klantenbinding. Het boek kopen voor € 23,45 doe je hier. ISBN: 9789083122250 186 pagina’s Uitgegeven: september 2022 Als introductie kun je ook mijn gratis e-boek (47 pagina’s) lezen. Meer over “online”: Als je iets hebt met online klantenbinding, online marketing of gewoon de online samenleving, dan vind je in mijn regelmatige nieuwsbrief veel kritische waarnemingen en nuttige tips, meld je hier dan voor aan via rob@roboostveen.com met als onderwerp: nieuwsbrief. Bekijk ook mijn eerdere videopodcast over hoe je community’s bouwt:
· · · ·
Artikelen over online klantenbinding: Nieuwe EU-wetten beperken marketeers. Maar dat hoeft niet! Dit artikel is in september 2022 geplaatst bij Frankwatching.com Maakt de EU een eind aan fantasieloze marketing? Lees hier. Waarom de online klant geen koning meer is, maar slachtoffer. Dit artikel is in februari 2022 geplaatst bij Frankwatching.com